Pagina's

dinsdag 4 november 2008

Mix van kunst en design

Mijn werk is een mix van kunst en design. Ik zoek de grens tussen autonome kunst en toegepaste kunst. Ik was eerder met dit onderwerp bezig. Maar ik was me er niet bewust van dat mijn werken zich steeds op de grens van vormgeving en autonome kunst bevond. Dat ontdekte ik achteraf. Onbewust moet ik voortdurend al met dit grensgebeuren bezig zijn geweest.
Die grens wil ik nu bewuster opzoeken.

*kunst de; v -en 1 verkregen vaardigheid in het een of ander: de ~ vh koken 2 het vermogen om schoonheid te scheppen en esthetisch genot op te wekken 3 kunstwerken 4 vaardigheid, handigheid: dat is geen ~ is eenvoudig; een koud ~je iets gemakkelijks 5 rare streek; frats

de·sign [diezajn] de, het; m en o vormgeving

vorm·ge·ving de; v manier waarop iets is vormgegeven: de ~ vh meubilair

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen