Pagina's

dinsdag 14 juli 2009

Blauwe versie theepot in proces

Vandaag weer gewerkt in de Porceleyne fles te Delft, één van de theeserviezen die ik heb geproduceerd wordt een exclusieve blauwe versie Tea time Delfts blue. Ik heb in totaal vier serviezen geproduceerd die allemaal te koop zijn. Ben je geintresseerd neem dan even contact met mij op +31625176474.
Met een kwast meng je de zeer fijn gemalen kleurstofmengsel, dat voor het overgrote deel - althans voor het blauw - uit kobaltoxide bestaat, meng je met water en breng je aan op de biscuitvorm. Het beschilderde biscuit wordt daarna in een dunne glazuurbrij gedompeld, d.w.z. in een mengsel van stoffen, dat na het bakken een glasachtige doorschijnende laag over het gehele voorwerp vormt. De vorm kan dan voor de tweede keer gebakken worden. Dan is de theepot klaar om te gebruiken.

1 opmerking:

  1. Dag Aniek Meeldijk,
    Als oud werkneemster/plateelschilderes bij de Porceleyne Fles, wil ik mijn complimenten geven voor dit prachtige servies.
    Succes!
    Roos Tamerus

    BeantwoordenVerwijderen