Pagina's

dinsdag 6 oktober 2009

'Gesamtkunstwerk' Part I

We (Vincent Bos, Emma van Eijkeren, Foekje Fleur van Duin, Florian Borstlap, Borre van der Hoeven, Dorian Blanke en Aniek Meeldijk) kregen de opdracht om onafhankelijke keramische objecten te ontwerpen, die uiteindelijk samen één groot 'Gesamtkunstwerk' vormen. De objecten mochten, afhankelijk van hun plek en mogelijke functie, verschillende vormen hebben. Het project werd gecoördineerd door Adriaan Rees en Maik Mager.

In twee weken hebben we met z'n achten flink wat schetsvoorstellen gemaakt in klei. Deze hebben we 7 oktober gepresenteerd in de hal bij Blaak 10, op de Willem de kooning academie.

We hebben een selectie gemaakt van beelden die we op hoger-geplaatste planken (‘tafels’) hebben gezet, deze hebben we laten hangen, klemmen of in gaten laten vallen. De 'objecten' hebben de tafel nodig om te functioneren.

Voor mij waren deze twee weken dat we met klei werkten een periode om dingen uit te proberen. De kleischetsen die ik had gemaakt wilde ik verder ontwikkelen in Shanghai. Sommige hadden zo goed als al een eind product of sculptuur ontworpen in Rotterdam.


Eerder heb ik vazen gemaakt getiteld 'normaalkracht' met ditzelfde concept (zie april 2009). De 'objecten' hebben de tafel nodig om te functioneren.

1 opmerking:

  1. Hey Aniek,
    wat ontzettend gaaf dat je gaat!
    Ik wens je een inspirerende, leerzame en plezierige tijd daar :-) Als je terug bent wil ik alle verhalen horen. Geniet!
    Xx Anna

    BeantwoordenVerwijderen