Pagina's

donderdag 21 oktober 2010

Köln

Mijn dag zag er gisteren een beetje uit als een schilderij van Esther Nienhuis. Om half 7 vertrokken we met de auto richting Keulen. Na veel regen, file rijden en espresso kwamen we eindelijk aan in Euskirchen.
In Euskirchen bezochtten we de veldkapel van de architect Peter Zumthor. Ik vond dit echt heel indrukwekkend. Maar eigenlijk wil ik niet te veel verklappen en moet je het gewoon gaan zien. Alleen is het niet echt de opzet van de opdrachtgevers om de kapel om te dopen tot een toeristische trekpleister. Maar ik kan me voorstellen dat je dat gewoon niet kan tegengaan met zo'n kunstwerk.
Daarna gingen we het glas in lood raam bekijken in de Dom van Gerard Richter in Keulen en naar het Kolumba museum, ook ontworpen door Peter Zumthor. Dit was ook heel bijzonder maar eigenlijk was mijn dag al goed met het zien van de veldkapel.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen