Pagina's

woensdag 8 december 2010

Boris van Berkum

foto1

Van de zomer tot ongeveer half november heb ik gewerkt als assistente voor Boris van Berkum. Boris heeft een geweldig nieuw atelier op het eiland van Brienenoord in Rotterdam. Het was denk ik één van mijn leukste bijbaantjes!

Op deze foto ben ik een mal aan het indrukken met klei, eerst heb ik een plak klei plat gewalsd, zie foto 1. Daarna stampeer ik de plak klei in de gipsen mal.
Boris van Berkum is uitgenodigd voor een interventie in het Van der Steur gebouw in het Boijmans van Beuningen Museum in Rotterdam. De tentoonstelling begint in februari 2011.
'De installatie toont keramische beeldhouwwerken die op het eerste gezicht doen denken aan totempalen, stapelingen van dier- en mensfiguren. Uit sommige beelden sijpelt gekleurd water, andere beelden roteren langzaam rond hun as. Als een ware neo-kunstenaar transformeert Van Berkum elementen uit de grote wereldculturen tot een eigentijdse dynamische beeldengroep'. (boijmans.nl)

Foto's Boris van Berkum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten